maandag 23 maart 2015

Vijfenvijftig jaar en tweeëntwintig dagen

Utrechts Politie Mannenkoor Excelsior (klik op de foto voor groter formaat)
Henk Wilkens
Het is wat, om na 55 jaar en 22 dagen afscheid te nemen van het Utrechts Politie Mannenkoor Excelsior.
Maar Henk Wilkens heeft het al lange tijd geroepen.
 “ Als ik 80 wordt, dan stop ik met zingen bij het politiekoor “.

Nu kan Henk volgens mij nog jaren mee als zanger, maar een zanger die zo lang lid is van ons koor, daar kan je alleen maar respect voor hebben. En naast zanger is Henk ook lange tijd, en diverse malen bestuurslid geweest van Excelsior en was lid of voorzitter van vele (jubileum)commissies.

In 1975 leerde ik Henk kennen als docent op de praktijkklas van de gemeentepolitie Utrecht. Henk vroeg wie er van zingen hield. Ik was zo stom om mijn vinger op te steken. Natuurlijk was Excelsior de plaats om te gaan zingen. Henk werd uiteindelijk mijn mentor binnen het bestuur.

Vandaag was het Henk Wilkens zijn laatste concert en wel in het woonzorgcentrum De Bijnkershoek te Utrecht. Overigens ons eerste algemene concert in 2015. De muziekcommissie had weer een mooi programma opgesteld. Voor ieder wat wils. De begeleidsters maakten een dansje bij Nice ’n easy en de zaal klapte en zong mee met het overbekende Adieu, mein kleine Gardeofficier.

Het Utrechts Politie Mannenkoor Excelsior stond met 25 zangers voor de gordijnen, in een volle zaal met ruim 100 toehoorders. Bert Landman praatte de liederen op luchtige wijze aan elkaar en vanzelfsprekend stond Michel de Valk voor het koor en zat Marjan Fey achter de vleugel.


In de pauze mocht ik namens het koor en bestuur, Henk bedanken voor zijn jarenlange trouw aan en inzet voor ons politiekoor Excelsior.



Dick Spies
De bewoners van de Bijnkershoek hadden genoten van ons optreden en willen ons graag een keer terug zien en horen.
Mogelijk dat Excelsior met de kerst weer van de partij is.


Naast het vertrek van Henk was er toch nog iets bijzonders.
Voor het eerst zong Dick Spies mee als eerste tenor bij ons koor.
En daar zijn we erg blij mee dat er een nieuwe zanger het koor komt versterken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten