dinsdag 9 september 2014

Wildlife Habitat

Dubbelgevouwen opgeborgen
We beginnen, zondag 7 september 2014, met een geweldig ontbijt buiten de deur. Thuis een kopje thee met een boterham met hagelslag, hier ? Gebakken eieren, spek, worstjes en aardappelen. Als toetje fruit.
Maar voordat we kunnen ontbijten, lopen we zo maar tegen het echtpaar Curlew aan. Volgens mij de Griel in Nederland. Prachtige beestjes. Bij onraad blijven staan als standbeelden. Dus even terug naar het huisje voor de camera. Ook Pieter besluit om zijn grote camera te halen. Van deze vogels een (extra) blogje gemaakt.
Buiten gebruiken we de lunch en ook hier om ons heen fluiten en vliegen de vogels. Dus af en toe het eetgereedschap even neerleggen en vlug een fotootje maken.


Na de lunch een bezoek aan de Wildlife Habitat. Een soort dierentuin met vooral veel lokale dieren. Vogels, kangoeroes, koala’s en krokodillen. Een mooie en ruim opgezet park, zelfs de lepelaars hebben in de overdekte ruimte genoeg gelegenheid om rond te vliegen. 

Cassawory. Komen we deze nog tegen in de natuur ?
Veel vogels die ik in de natuur gezien heb, zie ik hier terug. We gebruiken tussen de vogels de lunch.
Tijdens de wandeling veel foto’s gemaakt, dus niet altijd opgelet waar ik liep.

Samen eten


Kangoeroe


 

ook natuur

boomkangoeroe



omdat ze zo leuk zijn

Niet iedereen houdt zich aan de regels

Nu waren de paden mooi vlak, maar toch liep ik ergens tegen aan. Een kreet volgde. Bleek dat ik een zwarte zwaan, die midden op het pad lag te slapen, een trap gegeven had.

Strandwandeling Port Douglas

Osprey (visarend)

Plover

Volle maan
Voor het eten nog even een wandeling langs het strand. De camera hoeft niet mee van Hannie, er zitten toch geen vogels aan het strand. Maar natuurlijk gaat de camera wel mee. In een boom langs het strand zit een visarend, over het water vliegt een groep grote sterns en langs de waterkant loopt een klein soort pleviertje.
De maan staat vol aan de hemel.

In de avond de eerste blogjes gemaakt. De internetverbinding is nog langzamer dan thuis. Maar goed er toch wat opgezet. Graag zou ik er wat meer en sneller de berichten en de foto’s er opzetten, maar met deze verbinding is dat niet haalbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten