vrijdag 12 september 2014

Fladderen


Woensdag 10 september 2014 op tijd de deur uit richting Kuranda. Onderweg gebeurd er altijd wat of is er wel wat bijzonders te zien. Om te beginnen rijden we door een mooi heuvelachtig gebied. Het is wel het einde van het droge seizoen, maar de bomen en de begroeiing zijn nog prachtig groen.
In Queensland wordt suikerriet en koffie verbouwd, maar ook de mango’s komen hier vandaan. De mango-bomen staan nu in bloei. Stevige bomen met nu oranje kruinen.
Black Kite (Wouw)
Niet ik, maar Hanny, die af en toe geen vogel meer kan zien, wil dat we gaan stoppen. Op de weg ligt een verkeersslachtoffer en in de lucht hangen een achttal Kite’s. Roofvogels herkenbaar aan de V-staart. We volgen enige tijd de vogels, die zwevend door het luchtruim, de boel op de grond in de gaten houden. Met het verkeer valt het niet mee, dus eigenlijk weinig kans voor de rovers.

Volgende stop was Mareeba, waar een bezoek gebracht werd aan een koffie en chocolade fabriek.
Naast koffie veel bij producten tot stoelen en tafels toe.
Maar de koffie en de taart waren van uitstekende kwaliteit. 

In de gift-shop maken ik ng even een selfie.

In Kuranda genoten van de vlinders. Een natuurbeleving met alleen maar vlinders om je heen, die speciaal daar gekweekt worden en dienen voor onder meer de toeristen. Moeilijk om die fladderaars goed op de foto te krijgen. 

Vlindertuin Kuranda
Het geheel was de moeite waard en een echte belevenis.








ook mooi, wel buiten de tuin gezien
In het toeristisch dorpje met erg veel leuke kunst de lunch gebruikt. Terwijl Hanny en Riet lopen te winkelen sta ik onder een boom, waaruit allemaal stukjes naar beneden vallen. Na enig zoekwerk vind ik een kleine papegaai, de Double-eyed Fig-Parrot in de boom, druk bezig met het kraken van de zaden. 
Double-eyed Fig-Parrot
Deze kleine Parrot komt alleen in dit gebeid voor. Met de grote lens het beestje tussen de bladeren op de foto gezet. Terwijl ik daar mee bezig was, groeide het aantal Japannertjes om me heen. Wijzend naar boven en eveneens druk met foto’s maken. Zelfs een vogelgids kwam tevoorschijn.





Helmeted Friarbird, omdat ik hem zo lelijk vind
Tot slot de Cassowary. De bonus van de dag, waar al een blogje van gemaakt is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten