zondag 7 september 2014

De volière

Kookaburra
Zaterdag 6 september in de vroege ochtend, rond half vijf in de morgen komen we aan in Cairns, Australië, Pieter staat ons op te wachten in de hal. Wel weer een heel gedoe om binnen te komen. Papieren in vullen, vertellen wat er in de koffer zit, hondjes laten snuffelen.
Buiten is het nog donker, maar toch even het Australië voelen, voordat we aan de koffie gaan.
Als ik naar buiten loop hoor ik een kakafonie aan vogelgeluiden. Ik zie ze nog niet, maar het is net of ik een volière binnen gestapt ben.

Kustlijn tussen Cairns en Port Douglas, Australië
Wij rijden langs een prachtige kustlijn richting van Cairns naar Port Douglas. Onderweg zien we de zon opkomen boven de waterlijn.

Een bijzondere foto
We stoppen om een foto te maken. Net op dat moment krijgt Pieter een bericht dat zijn vader is overleden. Pieter had al gezegd dat zijn vader ernstig ziek was.
Dit doet ons denken aan een eerdere vakantie, waar we onderweg ook langs de kust van the Great Ocean stonden en bericht kregen dat onze zwager Anton plotseling overleden was.
de auto

het huisje
Na aankomst maak ik een kleine ronde over het park. Een feestje, ik zie mijn eerste nieuwe vogelsoorten in Australië, prachtige kleuren en veel geluid producerend. Ook kom ik enkele oude bekende tegen zoals de Ibis en de Kookabaru. Mijn vakantie kan al niet meer stuk.
Natuurlijk val ik op met de grote lens en wordt al snel aangesproken over de vogels in het park. Op het park loopt een koppeltje ‘Kurlu” of zoiets. Na zoeken in het vogelboek kom ik er uit dat het de Gurlew moeten zijn. Ieder moment dat ik daarna mijn neus buiten de deur steek krijg ik de vraag of ik ze al gezien heb.
Enkele uren later gaan we terug naar Cairns om Hannie op te halen en zijn we voor de komende vakantie compleet.

We gaan nog even naar het stadje Port Douglas op verkenning. Boodschappen doen en een wandeling langs het strand en op de pier. De Visarend komt overvliegen opzoek naar een hapje. Een paar keer duikt hij en verdwijnt met mogelijk een schelpdier. 

Lunch aan de kust (uitsmijter)
Na een lunch bij het strand gaan we terug naar het huisje. De rest van de dag houden we het rustig, wat inrichten en boodschappen doen en we eindigen met een BBQ. Begin van de avond storten we in, een beetje uitgeput van de reis.

Metallic Starling
 
Kookaburra

Yellow-bellied Sunbird

Sea Eagle
Noisy Friarbird (lelijk en veel lawaai

1 opmerking: