maandag 8 september 2014

Bush Stone-Curlew

Bush Stone-Curlew
Zondag 7 september 2014, op weg naar het ontbijt in het restaurant verder op, lopen we zo maar tegen het echtpaar Bush Stone-Curlew aan.
Tijdens mijn eerste wandeling over het park werd mij al verteld over de aanwezigheid van het echtpaar Curlew. Een bewoner in de buurt van ons huisje, had zelfs op internet een plaatje opgezocht van het beestje. Naar zo’n vogel moest ik gaan zoeken in de omgeving van de huisjes met de nummers 35-36 op het park.

Bush Stone-Curlew
Volgens mij heet deze vogel in Nederland een Griel. Prachtige beestjes. Bij onraad blijven staan als standbeelden. Dus even terug naar het huisje voor de camera. Ook Pieter besluit om zijn grote camera te halen.


Van alle kanten worden de Curlews benaderd maar blijven stokstijf staan zonder zich te verroeren. Een schril gepiep als ik te dichtbij kom. (overigens ze kunnen in de nacht te keer gaan als huilende babies).

In de afgelopen korte tijd al zoveel mooie vogels gezien, dat het te veel wordt om van ieder nieuw soort een blog te maken. De Griel geen nieuwe soort voor mij in Australië. Maar toch vind ik deze vogel de moeite waard om er extra aandacht aan te besteden. Zeker omdat hij zich ook zo mooi op de foto laat zetten. Dat lukt niet met iedere vogel. Immers vogels kunnen vliegen.

Wel bijzonder, dat zo’n vogel een omgekeerd kniegewricht heeft.








1 opmerking: