maandag 9 september 2013

Een dagje 020


Ik heb niks met 020, waarom weet ik niet. Toevallig woont Riet haar zus er ( die toevallig wel voor een prachtige parkeerplaats zorgde in de binnenstad) en daarom komen we er wel eens.
Maar goed je hebt Aussies over de vloer en die komen van verre en vinden dat je Amsterdam gezien moet hebben voordat je terug gaat naar Australiƫ. Dus of ik wil of niet, mee naar 020.

In de rij voor Anne Frank

Westerkerk


Allereerst stond het Anne Frankhuis op het programma. Riet had geprobeerd online te boeken, maar dat was vol voor vandaag. Er zat niets anders op dan aansluiten achter aan in de rij. Een uurtje later waren ze binnen. Aangezien we er zelf al binnen geweest waren, bleven we maar buiten dit keer.

 
Volgende agendapunt was het Rijksmuseum. Pas weer open en het ziet er mooi uit van binnen. De Nachtwacht is het topstuk en toevallig waren we niet de enigen die dit schilderij wilden bekijken. Afgezet tegen de weidse omgeving viel me de afmeting zelfs een beetje tegen. Toevallig stond er buiten ook nog een Nachtwacht, maar dan van brons.

Rijksmuseum



Nachtwacht

Rembrandt

 
Philip wilde perse het Heinekenmuseum zien. Dus samen met hem maar meegegaan. Toevallig hoefde ik niet te rijden, dus een pilsje kon er wel in. Overigens een mooi opgezet museum. Gek, maar alles was Heineken wat de klok sloeg.



 
Op de terugweg nog even een blik geworpen op het paleis op de Dam en het verzetsmonument.

Verzetsmonument


Paleis op de Dam

Vervolgens in de regen terug naar de auto. Wat doe ik ook in 020. Me nat laten regenen.
De dag afgesloten met pannenkoeken op Rhijnauwen. Voor onze Aussies een geslaagde dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten