vrijdag 12 oktober 2012

Alšovice

Huis in Alšovice
Een najaar vakantie in Alšovice, waar Willem en Frieda Tromp een huis hebben. Willem had mij al eens foto’s laten zien van een Bonte Vliegenvanger en een Grote Bonte Specht.
Ja, daar wil ik ook wel een keer naar toe.
Om op de uitnodiging, om mee te gaan op 12 oktober 2012, was het dan ook niet moeilijk om een antwoord te geven.


Natuurlijk heb ik weer een soort dagboekje bijgehouden en veel foto’s gemaakt. Komende tijd zal ik dan ook enkele blogs maken van de mooie natuur in Tsjechië. Alles zien ? Klik op deze link voor de fotoalbum.
Midden in de natuur

Om te beginnen eerst maar wat foto’s van de vogels en dieren die we daar tegen kwamen.
Eekhoorn
Eekhoorn

Ree
Ree
Ree
Koolmees
Pimpelmees
Zwarte Mees
Zwarte Mees
Matkop
Matkop
Appelvink
Goudvink (jammer van het takje)
Boomklever
Geelgors ?
Huismus
Ringmus
Zwarte Roodstaart
Zwarte Roodstaart
Zwarte Roodstaart
Roodborst
Gaai
Gaai
Kramsvogel
Kramsvogels
Kramsvogel
Merel
Spreeuw
Grote Bonte Specht
Grote Bonte Specht
Buizerd
Buizerd
Hazelworm

2 opmerkingen:

  1. Mooie serie vogeltjes. Leuk: glanskop en zwarte mees!De Kramsvogels staan er ook mooi op. De zoogdieren ook super!
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Huib, wat een genot deze blog, ik heb een deja vue! Leuk dat je zoveel hebt gezien en kunnen vastleggen!
    Mooi is Tsjechië toch hè? In welke regio ligt dit plaatsje? Ons chata ligt in de buurt van Frantiskovy Lazne, ongeveer 60 km ten noord-westen van Plzen.


    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen