zaterdag 23 juni 2012

Fiets bruggetje van ACHT miljoen

Rijneveldsche Pad
Maarssenbroek is een fietsbrug rijker van 450 meter, die vanaf de rand van de wijk Zwanenkamp, over de snelweg A2, naar het natuurgebied Haarzuilens loopt. De opritten zijn extra lang gemaakt, om het de fietsers makkelijker te maken.
Rijneveldsche Pad, fietsbrug over de A2
Nu is er al jaren een brug over de A2 tussen Maarssen en Vleuten, die uitkomt in het midden van Maarssenbroek en het midden van Vleuten. Dus die verbinding was er al heel lang over de A2 en wordt druk gebruikt door de scholieren die vanuit Vleuten in Maarssenbroek naar school gaan. Ik neem niet aan dat die vanuit Vleuten, via Haarzuilens naar Zwanenkamp rijden om vervolgens Maarssenbroek te doorkruisen op weg naar school.
Ik vraag me dan ook af wat de toevoegende waarde is van deze super fietsbrug, met de naam Rijneveldsche Pad, ter waarde van ACHT miljoen ? Bestemd voor een enkele natuurliefhebber uit Zwanenkamp, die graag richting Haarzuilens wil ?
Snelweg A2
En ik vraag me ook af of we zitten te wachten op een prachtig uitzicht op de A2 ?

3 opmerkingen:

  1. De toekomst zal het leren. Ik zie me die brug ook nog niet gebruiken, zou niet weten waarvoor. Maar ja ik woon ook niet in Zwanenkamp. Je foto's zijn mooi.
    groet,
    Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. was afgelopen week in MB en via de snelweg weer naar huis, had echt het idee dat de fietsbrug te laag is voor het vrachtverkeer, maar alles kon er onderdoor, ik heb nooit geweten dat er al een verbinding lag, krijg je wanneer je alles met de auto doet. Zal de fiets eens pakken van broertje en kijken hoe het bij jullie is want er komen zulke mooie foto's voorbij..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De fietsbrug is er ook voor de scholieren die in Breukelen op school zitten. Die hoeven nu niet eerst Maarssenbroek te doorkruisen

    BeantwoordenVerwijderen