donderdag 26 april 2012

Wandelen met Dennis


De laatste keer dat ik een dag op Dennis mag passen en het is een prachtige zonnige ochtend. Om half negen al met Dennis in de wagen naar buiten voor een flinke wandeling. Frisse lucht is goed voor mijn kleinzoon.
Maar, om eerlijk te zijn, Dennis wordt ook een beetje gebruikt. De camera hangt om mijn nek en ook de pijp brandt. Dus eigenlijk loop ik ook voor mijn eigen plezier te wandelen.
Veldhuizen - De Balije
Dennis woont in de Balije – Veldhuizen. Een nieuwbouw wijk in Leidsche Rijn. Nu hou ik er niet van om tussen de huizen door te lopen. In Leidsche Rijn hebben ze ook aan de natuur gedacht en een paar prachtige parken en waterpartijen aangelegd.
Zo kon ik drie uur wandelen met Dennis zonder tussen de huizen door te lopen. Hij heeft lekker liggen slapen en ik heb genoten van de natuur. De vogels floten uit volle borst of waren drukdoende om eten te verzamelen. Natuurlijk veel foto’s gemaakt.
Dennis
Volgende week gaat Dennis naar de kinderopvang en “hoeft” opa niet meer op te passen.
Als hij groter is, zal ik hem wel mee de natuur innemen en hem vertellen over het moois in de  natuur en natuurlijk de vogels.
Fuut
Knobbelzwaan
Grote Canadese gans
Visdief
Merel
Huismus
Staartmees
Kleine Plevier
Pimpelmees

Geen opmerkingen:

Een reactie posten