donderdag 19 januari 2012

Tuinvogel(tjes)

Roodborst

Huismus (man)
Koolmees
Van Dirk de Rooij kreeg ik onderstaande mail.

Nu ben ik maar een hobby fotograaf, maar misschien kan ik hem toch helpen.
Was tevens een leuk idee om de tuinvogeltjes, eens voor mijzelf op een rijtje te zetten.
Huismus (vrouw)
Pimpelmees
Daarnaast is het komend weekend, 21 en 22 januari 2012, weer de jaarlijkse telling van de tuinvogels.
From: Dirk en Annemieke de Rooij
Sent: Tuesday, January 17, 2012 6:40 PM
To: 'H.H. de Rooij'
Heggenmus
Staartmees
laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen. Ik heb een vraag, eigenlijk een verzoek.
Ik begeleid een paar MBO leerlingen op het Helicon in Velp en die maken een folder over vogels in de tuin. 
Ringmus
Zwarte kraai
Allerlei informatie komt daar in te staan maar ze willen daar ook graag enkele vogelafbeeldingen bij plaatsen.

Nu hebben ze al contact gehad met een tekenaar en daar mogen ze een aantal afbeeldingen van gebruiken.

Merel
Zanglijster
Nu zijn ze nog op zoek naar enkele foto's van vogels, zoals Huismus, Boomkruiper, Grauwe vliegenvanger, Roodborst, Koolmees, Pimpelmees en Ringmus.
 
Ekster
Kauw
Ik heb aangeboden om achter deze foto's aan te gaan omdat dit toch wel de soorten zijn die redelijk goed te spotten zijn. 
Huib, ik heb ooit in je picasa-album mogen snuffelen maar dat is al weer een hele tijd geleden.
Is het mogelijk dat we foto's van jou mogen gebruiken om te verwerken in de folder?
Bonte vliegenvanger
Grauwe vliegenvanger
De folder zal huis aan huis verspreid worden in een gedeelte van Velp en hij komt op de website te staan.




Stadsduif
Houtduif
Daarnaast krijgen kinderen van een basisschool allemaal een nestkastje en wordt er een leskist aangeschaft.
Ik hoor graag van je wat je hier van vindt.
Boomkruiper
Holenduif

Geen opmerkingen:

Een reactie posten